Ini Semue Angkare Dye..!

assalamualaikum.

Ini semua angkara Syud..! siapa syud?.. dia tu la, tak kan la tak kenal. hihihi. Syud nie penulis novel Baju Melayu Hijau Serindit. alaa, novel yang aku bace tu la. 
 
Oke, kisahnye bermula bila aku start kerja kat Jakel tuh. that time dalam sebulan before Ramadhan if i'm not mistaken. Kitorang diberi rehat sejam per day. Selalunya kitorang makan dalam half an hour dan another half an hour kitorang akan buat apa2 perkara yang sempat la kan. Such as manicure,pedicure,threading *yg nie aku x buat ea,just pernah teman my friend*,cuci2 mate gan gadget,jalan2 tayang body kat Kipmart tuh ke, mcm2 la..

And 1 day kitorang pun decide nak cuci mata dalam Kipmart for another half an hour tuh. Sesampai je kat Kipmart tuh,dorang pun terus menuju ke Kedai Emas untuk jenguk2 cincin or others stuff yg berkaitan dgn emas la kan. And aku, for sure belum nak berminat cincin2 or stuff yg silver-ish or gold-ish nie terus la melencong p tempat lain. And mata aku memberi signal pada otak aku agar kaki aku berhenti kat satu kedai buku kecik nie.. Dan hasil tawaf aku dalam kedai buku yang kecil tu is a book titled Dalam Mihrab Cinta karya Habiburrahman El-Shirazy. dan buku tu aku baca time offday aku which is monday. orang lain maybe akan dapat habeskan baca buku tu dalam satu atau dua hari jerr.. tapi disebabkan aku nie seorang slow reader aku dapat habeskan buku tu dalam masa 2 minggu tak silap aku.. sebab... aku bace just time offday,itupun bukan fullday reading.. and time half an hour rehat aku yang selama nie aku habiskan dengan jalan2 tu..  habes makan je terus aku buka novel tu baca. sound very nerdy rite. ngehehehe..
 
Orait,novel Dalam Mihrab Cinta tuh membuat kan aku menjadi seorang yang dah kebiasaan membawa novel or komik time rehat. dan sehabisnya aku baca novel DMC.. aku jadi tak biasa hari2 aku berehat dengan tangan kosong. So, aku pun jengah la lagi kedai buku kecil tu sekali lagi. dan....ketika ini la aku berjumpa dengan 'Syud'. pada awalnya aku nak grab novel lain. tapi entah kenapa tarikan BMHS ni agak kuat. dengan covernye yg berbaju melayu hijau.  aku pun capailah.. aku baca tapi tidak terus melekat mungkin kerana dah terbiasa reading hasil Habiburrahman *makne nye tulisan yg Islamik,sarat dengan pengetahuan Islam* aku tidak terus membaca.

Novel BMHS aku pinjamkan dulu pada Kak Lily. then...Kak Lily cakap "best la cerite dye sheeda..".. hek! aku pun try bace n teruskan reading.. yup! sangat la syoook. hasil tulisan yang sangat segar..direct..takde putar belit.. dan. dye. si Syud nie menyebabkan aku jadi addicted dgn novels rite now. actually da lame da aku tinggalkan arena novel nie. tapi disebabkan dye....dye...si Syud nie la aku jadik hantu novel sikalang.. :)


p/s:itu je pun kisah nye. saje mahu buat entry panjang2.. hehehe.

Comments

Popular posts from this blog

Give Aways Template dari Cik Nurfarah

^Finally Final Finish^

final is around the corner. :)